/ Persbericht | Persbericht inzake de annulering The Ice - St. Moritz (CH)
English
From the very beginning, The I.C.E. St. Moritz has been a Concours d’Elégance immersed in nature – an automotive adventure in a venue that can only exist in winter.
And when the natural cycle of the elements allows it. In a highly organised and predictable contemporary world, we have always embraced the unpredictable. And the unpredictability of nature has made the 2024 edition impossible, at least in its well-known and established form.
Demonstrating its unbound creativity (and an odd sense of humour), mother nature did not give us the perfect white canvas – it gave us too much snow. After everyone had worked without respite during the last months to make this year’s edition of The I.C.E. St. Moritz even more captivating and exciting, last week’s extraordinary snowfall (that temporarily isolated the whole Engadine valley) forced us to cancel the event entirely.
Despite St. Moritz was snowed in and under, still the Serletta Parking was full of the world’s most exciting automobiles, and The I.C.E. (International Concours of Elegance) turned into an “Indoor Concours of Elegance”, with the Jury evaluating the participating cars right inside the garage.
The ‘Barchettas on the Lake’ class was won by a beautiful 1950 Talbot Lago T26 GS, while a stunning 1938 Delage D8-120S coachbuilt by de Villars claimed the win in the ‘Icons on Wheels’ class. Among the ‘Concept Cars & One-Offs’ it was the otherworldly 1979 Aston Martin Bulldog that convinced the jury, while a spectacular and highly competitive 1962 Cooper Maserati T81 received the trophy among the ‘Open Wheels’ racecars. A 1963 Ferrari 275 P that had won twice in Le Mans beat its competition among the ‘Racing Legends’. After carefully inspecting and discussing these incredible pieces of automotive history, the jury finally decided to dedicate the ‘Best in Show’ trophy to the multi award-winning Delage D8-120S – that was later seen driving off through the snowstorm with the top open, in true St. Moritz style.
Everyone’s solidarity and comprehension, together with the unbound spirit of St. Moritz, has allowed to turn an unfortunate situation into a spontaneous and unexpected gathering to remember. Therefore, we would like to express our deepest thanks to our sponsors, partners, the media, and all the participants, collaborators and guests: You are the true strength of this great event! The I.C.E. community is ready to return in 2025 with even more passion and motivation. See you next year!
Nederlands:
Vanaf het allereerste begin is The I.C.E. St. Moritz een Concours d’Elégance geweest dat ondergedompeld is in de natuur – een auto adventure op een locatie die alleen in de winter kan bestaan. En alleen wanneer het natuurlijke cycli van de elementen dat toelaten. In een sterk georganiseerde en voorspelbare hedendaagse wereld, hebben wij altijd het onvoorspelbare omarmd. En de onvoorspelbaarheid van de natuur heeft de editie van 2024 onmogelijk gemaakt, althans in zijn bekende en gevestigde vorm.
Moeder natuur, met haar grenzeloze creativiteit (en een eigenaardig gevoel voor humor), gaf ons niet het perfecte witte canvas – ze gaf ons te veel sneeuw. Nadat iedereen de afgelopen maanden onvermoeibaar heeft gewerkt om de editie van dit jaar van The I.C.E. St. Moritz nog boeiender en spannender te maken, heeft de buitengewone sneeuwval van vorige week (die de hele Engadine-vallei tijdelijk isoleerde) ons gedwongen het evenement volledig te annuleren.
Ondanks dat St. Moritz bedolven was onder de sneeuw, stond de Serletta Parking vol met 's werelds meest opwindende auto's, en veranderde The I.C.E. (International Concours of Élégance) in een "Indoor Concours of Élégance", waarbij de jury de deelnemende auto's direct in de garage beoordeelde.
De klasse 'Barchettas on the Lake' werd gewonnen door een prachtige Talbot Lago T26 GS uit 1950, terwijl een verbluffende Delage D8-120S uit 1938, gebouwd door de Villars, de winst in de klasse 'Icons on Wheels' opeiste. In de categorie 'Concept Cars & One-Offs' wist de buitenaardse Aston Martin Bulldog uit 1979 de jury te overtuigen, terwijl een spectaculaire en zeer competitieve Cooper Maserati T81 uit 1962 de trofee in de klasse 'Open Wheels' raceauto's ontving. Een Ferrari 275 P uit 1963, die twee keer had gewonnen in Le Mans, versloeg zijn concurrentie in de categorie 'Racing Legends'. Na zorgvuldig onderzoek en discussie over deze ongelooflijke stukken autogeschiedenis, besloot de jury uiteindelijk de trofee 'Best in Show' toe te kennen aan de meervoudig bekroonde Delage D8-120S – die later werd gezien terwijl hij met het dak open door de sneeuwstorm reed, in echte St. Moritz-stijl.
De solidariteit en het begrip van iedereen, samen met de ongebonden geest van St. Moritz, hebben het mogelijk gemaakt om een ongelukkige situatie om te toveren tot een spontaan en onverwacht samenzijn om te herinneren. Daarom willen wij onze diepste dank uitspreken aan onze sponsors, partners, de media, en alle deelnemers, medewerkers en gasten: Jullie zijn de ware kracht van dit geweldige evenement! De I.C.E.-gemeenschap staat klaar om in 2025 terug te keren met nog meer passie en motivatie. Tot volgend jaar!