top of page
/ interclassics mecc - 26ste editie
- 4 -
Fiat Multipla (1965) - Origineel Italiaanse taxi (Rome) Volledig in originele staat gerestaureerd en in een uitmuntende staat ! | BMW Isetta (1957) | BMW Isetta 300 (1959) |
---|---|---|
Messerschmitt KR 201 (1964) | Porsch 356 a 1600 S Coupé (1957) | Ferrari 512 BB (1981) |
Ferrari 256 GT Dino (1972) | Lamborghini Gallardo (2004) - De Gallardo werd enkele jaren na de Murciélago gelanceerd, en als kleine broertje voor deze supersportwagen moest de Gallardo vooral met Maserati, Porsche (de duurdere modellen), Ferrari (de goedkopere modellen) en Mercedes-Benz (de topmodellen) concurreren. Dit is uiteindelijk een succes geworden (anno 2013 was deze wagen nog te koop), maar uiteraard kan de Gallardo qua verkoopscijfers nog niet aan bijvoorbeeld Porsche tippen. | MG TD Midget Roadster (1953) |
Ape Pentaro (1962) | Bulgar Renault Alpine A110 (1969) | Porsche 356 C "Sunroof" (1964) |
Lancia Beta HPE 1.6 HPE 2e Serie (1978) - De Beta modellenreeks (1972-1984) was de eerste die Lancia na de overname door Fiat in 1969 op de markt bracht. Uiteraard werd gebruik gemaakt van de door Fiat ontwikkelde motoren en transmissies. | Alfa Romeo 2000 Bertone (1962) | Porsche 356 C Coupé (1964) - Nimmer gerestaureerd, slechts in de jaren 80 gespoten. |
Fiat 500 R Giardiniera (1967) | Shelby Cobra Daytona Coupé FIA (1965) | Lancia Augusta Berlina (1933) De grote economische crisis van de jaren 1930 was voor Vincenzo Lancia een uitdaging om een betaalbare auto te ontwikkelen die qua techniek en rijeigenschappen toch aan zijn hoge eisen voldeed. De Augusta is bescheiden van uiterlijk, maar onderhuids is hij met zijn zelfdragende carrosserie, onafhankelijke voorwielophanging en hydraulische remmen bepaald ambitieus. De kleine 1100 cc V4 motor, 35 pk was niet sterk, maar had met 830 kg laag verbruik. |
Bizzarrini P538 (1965/1966) De P538 of P538S wat een raceauto met een achterin geplaatste motor, gelanceerd eind 1965 of begin 1966 door Scuderia Bizzarrini, Livorno (Italië). Ten minste twee P538s werden gebouwd met de Chevrolet Corvette van 327-cu.in. V8 motoren en twee anderen met de 4.0 en 3.5-liter Lamborghini V12 motoren. Vijf versnellingen handmatige versnellingsbakken werden gebruikt die specifiek voor de racerij waar elke auto voor werd gebouwd. Remmen via vier schijfremmen. | Bizzarrini P538 (1965/1966) De P538 of P538S wat een raceauto met een achterin geplaatste motor, gelanceerd eind 1965 of begin 1966 door Scuderia Bizzarrini, Livorno (Italië). Ten minste twee P538s werden gebouwd met de Chevrolet Corvette van 327-cu.in. V8 motoren en twee anderen met de 4.0 en 3.5-liter Lamborghini V12 motoren. Welke motor dit is werd niet achterhaald... | Lancia Aurelia B20 GT 6e Serie (1958) - De Aurelia B20 GT staat synoniemvoor het begrip Gran Turismo, te weten een auto, die het comfort van een gewone personenwagen paart aan de vormgeving, prestaties en weglinging van een sportwagen... |
Costin Nathan Astra RNR-2 (1969) Een échte historische racewagen is zeldzaam, zeker in deze conditie. Deze endurance racer is gebouwd door Roger Nathan en Frank Costin, en heeft een fantastische historiek. Gedocumenteerd met oude foto's, raceresultaten en programma's. Hij werd gereden door Roger zelf en nam deel aan verschillende 1000km races. Nu volledig gereviseerd en klaar om te racen... | Lancia Artena Cabriolet Royal (1932) De Artena kwam in 1931 op de markt als de eenvoudiger opvolger van de roemruchte Lambda. Dezelfde V4 motor, maar weer een traditioneel chassis ipv een zelfdragende carrosserie. Maar juist dat chassis gaf de onafhankelijke carrosseriebouwers meer ruimte voor het produceren van speciale versies. Een heel mooi voorbeeld daarvan is deze door Pinin Farina ontworpen en gebouwde cabriolet. Zij is al sinds 1959 in het bezit van de huidige Nederlandse familie. | Lancia Belna Eclipse Carrosserie Pourtout (1935) - Belna is de naam van de tussen 1934 en 1936 in Frankrij geproduceerde Lancia Augusta. De beromde Franse carrosseriebouwer Pourtout ontwierp in 1934 een bijzonder fraaie Cabrioletversie van de Belna en dat was de Eclipse. Het hier getoonde exemplaar is 1 van de 2 nog "in leven zijnde" exemplaren van dit moment en kwam in 1966 uit Zuid Frankrijk naar Nederland. |
Lancia Belna Eclipse Carrosserie Pourtout (1935) - Belna is de naam van de tussen 1934 en 1936 in Frankrij geproduceerde Lancia Augusta. De beromde Franse carrosseriebouwer Pourtout ontwierp in 1934 een bijzonder fraaie Cabrioletversie van de Belna en dat was de Eclipse. Het hier getoonde exemplaar is 1 van de 2 nog "in leven zijnde" exemplaren van dit moment en kwam in 1966 uit Zuid Frankrijk naar Nederland. | De Tomaso Pantera Gr4 - Factory Race Car (1972) | Ford GT 40 MK 4 (1971) |
Ferrari F1 | Ferrari 512 TR (1993) | Cobra Shelby 427 Mohr (1989) |
Bentley Special Old no. 1 (1951) - Recreation | Vespa 180 Super Sport (1966) | Ferrari 308 GTS Quatrovalvole (1986) - V8 - 2927cc - 240pk |
Ford Mustang Fastback Shelby GT 500 (1967) - V8 6989cc - 406pk | Zündapp Belle R 203 (1959) | Lockheed T33 - Originele schietstoel € 2.440,00 |
Bentley Special Old no. 1 (1951) - Recreation | Bentley Special Old no. 1 (1951) - Recreation | Bentley Special Old no. 1 (1951) - Recreation |
Mercedes-Benz 190 SL )1958) | Mercedes-Benz 190 SL )1958) | Ford Mustang Convertible (1965) |
TVR Sagaris (2006) | TVR Sagaris (2006) | TVR Sagaris (2006) - detail achterlicht, uitlaat... |
bottom of page