top of page
/ concours d'élégance - koninklijk paleis 't loo apeldoorn -2-
250 GT LWB California Spyder 1959 (#1183GT) In 1959 nieuw geleverd aan Garage Francorchamps in Brussel (B). Na diverse omzwervingen kwam de auto in 2001 naar Nederland en verblijft daar dus nog steeds...! | #1849GT Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione - 1ste plaats Ferrari Klasse 1 In april 1999 kwam deze beauty in Nederlandse handen en staat geregistreerd onder kenteken AE-69-33. | Ferrari 500 Mondal - 1954 (0414MD) Van de Mondial werden er 110 (serie I) en 111 (Serie II) gebouwd. Zij is uitgerust met een 1984ccm motor, die zo'n 170 pk levert en een topsnelheid heeft van 250 km/uur. |
---|---|---|
Ferrari 500 Mondal - 1954 (0414MD) Van de Mondial werden er 110 (serie I) en 111 (Serie II) gebouwd. Zij is uitgerust met een 1984ccm motor, die zo'n 170 pk levert en een topsnelheid heeft van 250 km/uur. | Ferrari 488 GTB | #1849GT Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione - 1ste plaats Ferrari Klasse 1. In april 1999 kwam deze beauty in Nederlandse handen en staat geregistreerd onder kenteken AE-69-33. |
Daimler SP 250 Cabriolet (1963) - 2nd in Class | Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spyder (1973) | Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competition |
Ferrari 275 GTB/4 1967 (#9795) Sedert 1999 in Nederlandse handen. | Ferrari 250 GT Lusso (1964) | Ferrari 212 Inter Ghia Coupé 1952 (#0225EL) |
Ferrari F40 (1991) | Front Ferrari 365 GTB/4 BBi | Ferrari 365 GTB/4 BB |
Ferrari 365 GTB/4 BB | Lancia Astura Serie II Special Castagna (1933) - BEST OF SHOW !! | Lancia Astura Serie II Special Castagna (1933) - BEST OF SHOW !! |
Cadillac Lasalle 345 A CC Convertible Coupé (1931) | Chevrolet Stylemaster Sedan (1948) | Achtergrond: #1849GT Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione - 1ste plaats Ferrari Klasse 1 over een beregend dak van een Ferrari F40 (1991) |
Ferrari F40 (1991) | Ferrari F40 (1991) | Alfa Romeo 2000 Touring Roadster (1959) |
Ferrari 250 GT Lusso | Fiat 8V Rapi (1953) - 1st in Class (Special Coachwork Postwar) | Alfa Romeo Spider Corsa 6C 2300 (1949) |
Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione Ferrari 365 GTB/4 Daytona Coupé Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spyder (1973) Dit alles gefotografeerd van achter en dus over de Ferrari 365 GTB/4 BB | Ferrari 250 GT Europa (1955) | #1849GT Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione - 1ste plaats Ferrari Klasse 1 |
Lancia Aurelia B 245 Spider (1955) | Vorige jaren had deze zalmroker het beduidend rustiger met 2 planken. De Zalm wordt speciaal in ierland opgehaald ! Broodje zalm...: kost een paar centen, maar... de liefhebber neemt er nog één zonder broodje, dat dan weer wel !! V e r r u k k e l i j k !!! | Een zuiderbuur met een Renault Alpine, uhhh twee zuiderburen met... |
Line-up voor de sprint in het Paleispark | Alfa Romeo 8C 2900B Touring Spider (1938) En wat heeft Alfa Romeo toch een fraaie modellen gemaakt ! | Porsche 550 Spider RS (1955) Met Mark H.B. Wegh & Charlotte Baker e/v Wegh (NL) deelnemer aan de Mille Miglia 2017! Zij finishten op de 262ste plaats ! |
McLaren 720 S | Veritas Meteor | Veritas Meteor |
Veritas 2000 RS (1949) | Bugatti T40 (1927) | Deelnemer Vredestein Classic Sprint in het Paleispark... |
Bugatti T43 (1928) | Mercedes-Benz C111 C111 werd gebruikt als codenaam voor een serie prototypes van het Duitse automerk Mercedes-Benz. Aan het einde van de jaren 60 was er veel belangstelling voor de toepassing van de wankelmotor. Natuurlijk deed Mercedes mee en bouwde een serie prototypes die werden gebruikt voor het testen van verschillende materialen en technieken. De auto's van het type C111 waren in feite rijdende laboratoria en deden vele jaren dienst. (wp) | Deelnemer aan de sprint in het Paleispark |
Volkswagen Karmann Ghia (1972) De eerste Ghia werd in 1956 geïntroduceerd. Zij maakte gebruik van het chassis en de aandrijving van het eerste type kever. De Karmann Ghia en de Kever zijn zowel mechanisch als elektrisch gelijk aan elkaar van 1956 tot 1974, maar de chaissen zijn niet uitwisselbaar. Er was een coupé en cabrio beschikbaar. | Simca 1200 S (1971) | Porsche 356 1500 Super (1952) De heren Pieter en Chris de Boer (NL) reden met dit fraaie exemplaar in de Mille Miglia van 2017 en behaalden een 158ste plaats. Voorwaar, tussen al het Italiaanse geweld een resultaat om trots op te zijn...! Zij reed de originele Mille Miglia van 1952 met Elio Lewis Dinga achter het stuur. |
Renault Alpine A110 (2017) - Introductie op de Autosalon van Genève. Uitgerust met een 1,8Ltr 4-cylinder turbomotror, die 252pk levert. Deze krachten brengen de Alpine A110 in 4,5 sec. naar de 100 km/uur, hetgeen bij 250 km/uur stopt. In Nederland nog geen prijzen, maar in Frankrijk kost hij als première editie € 59.000,00...! |
bottom of page