top of page

/ mille miglia - italia: brescia - rome - brescia  (line-up mm museum)          - 5 - 

Mille Miglia 2017 - Menu

#381 Ferrari 250 GT Europa (1955) - Glauco Cavaciutti & Kenichi Goto (I) V-12 60° cilinder - 2,953.2 cc - 220pk bij 7,000 tpm - 218 km/uur

#75 Fiat 514 Coppa delle Alpi (1931) Carlo Incerti & Monica Pellicciari (I) - detail.

#398 Maserati 150 S (1955) - Paolo Berton & Laura Caccaro (I). Deze Maserati 150 S was -met Jean Behra aan het stuur- tweede in zijn categorie van de Mille Miglia 1955 !

Line up van special uitgenodigde delnemende auto's...

Mercedes-Benz 710 SSK (1929) - Helmut Rothenberger & Gaetan Woitrin (D). 7065ccm V6 170/225pk, 188km/uur

#370 Alfa Romeo C SSZ Zagato (1955) - Davide Parmegiani (I). Uit de 1900 coupé auto's is dit een van de meest gemeenschappelijke modellen, zoals het werd geproduceerd in een kleine oplage van slechts 20 voertuigen. De letters SSZ staat voor Super Sprint Zagato. De motor heeft 10 pk meer dan de massaproductie Super Spring, die zowel in mechaniek als vloerpaneel gelijk is.

Ferrari 375 MM Spider Pinin Farina (1953) - Michael Stehle (GR) & Mathias Lukas (D). Het is makkelijk af te leiden uit de registratie nummering van deze serie, allemaal even, dat deze evolutie van het 340 model werd ontworpen voor wedstrijden. De motor was een verdere ontwikkeling van degene ontworpen door Lampredi voor de Formule1. In 1953 won de 375 MM de 24 uurs van Spa met Hawthorn en Farina, de 1000 Km Nürburgring, de 12 uur van Reims met Maglioli en de 1000 Km van Buenos Aires.

#70 Maserati Tipo 26M (1930) - Ronald & Kim Goedmakers (B) #97 Siata Fiat 508 Ballila Sport (1933) - Norbert Abel & Franz Steinbercher (A) In de hoek een moderne Mercedes-Benz...

#331 Maserati A6GCS Fiandri (1954) - Kevin Wood (NZ) & Augustin Sabatié-Garat (I)

Rechts #128 Lagonda LG 45 (1936) - Macko Laqueur & Rob Brouwer (NL) V6 - 4.467 ccm - 120 pk - 155 km/uur #110 Fiat 508 Sport Ballila Coppa Oro (1934) - Massimo Bettinsoli &Daniele Peli (I)

#37 B.N.C. 527 Monza (1927) Giovanni Luca Murra & Massimo Destro Castaniti (I). De afkorting van deze lichtgewicht auto geeft aan, dat op het type 527 chassis de sportievere carrosserie was geïnstalleerd, geproduceerd door het Franse koetsbouwer, het Monza model. Zoals alle B.N.C.’s van die tijd, waren de meest opvallende kenmerken de compacte afmetingen, tangentiële spaakwielen en de naar achteren hellende radiator.

20170518_122935-00839.jpg

20170518_122935-00839.jpg

#340 Ferrari 750 Monza Spider Scaglietti (1954) - Robert Defares (NL). Dit is een evolutie, met grotere cilinderinhoud, van de 500 Mondial (blad nr. 293), de eerste Ferrari met viercilinder motor ontworpen door Lampredi. Dit Ferrarimodel verbindt zijn naam voor het eerst aan die van de Autodromo Nazionale: het debuut vond plaats op de baan van Monza in 1954, voor de Supercortemaggiore GP.

#68 Siata Fiat 514 MM (1930) - Luca & Massimo Vitali (I)

#370 Alfa Romeo C SSZ Zagato (1955) - Davide Parmegianini (I)

#381 Ferrari 250 GT Europa (1955) - Glauco Cavaciutti & Kenichi Goto (I) V-12 60° cilinder - 2,953.2 cc - 220pk bij 7,000 tpm - 218 km/uur

#210 Bugatti 101 C Ante(1950) - Jorgen Troelsfeldt & Palle Murmann (DK). Het Type 101 werd gebouwd door Bugatti in 1951 en in 1952, (plus een postume 1965) met als doel de productie opnieuw op te starten na de Tweede Wereldoorlog en de dood van Ettore Bugatti en zijn zoon Jean. Het Type 101 werd ontwikkeld op basis van het Type 57 van vóór de oorlog, van die reprises de motor. Er werden slechts zeven chassis gebouwd door vier verschillende coachbuilders gebouwd: Gangloff, Gautam, Ghia en Antem.

#210 Bugatti 101 C Ante(1950) - Jorgen Troelsfeldt & Palle Murmann (DK). Het Type 101 werd gebouwd door Bugatti in 1951 en in 1952, (plus een postume 1965) met als doel de productie opnieuw op te starten na de Tweede Wereldoorlog en de dood van Ettore Bugatti en zijn zoon Jean. Het Type 101 werd ontwikkeld op basis van het Type 57 van vóór de oorlog, van die reprises de motor. Er werden slechts zeven chassis gebouwd door vier verschillende coachbuilders gebouwd: Gangloff, Gautam, Ghia en Antem.

#71 Alfa Romeo 6C 1750 GT Zagato (1931) - Arnoldus & Jayjay van Gerwen (NL) #127 Alfa Romeo 8C 2900 Botticella (1936) - Frans van Haren en Leonie Hendriks (NL) #77 Alfa Romeo 6C 1750 Grand Sport (1931) - Josiene Louwman-van Dorth & Marielle Vehmeyer (NL)

#197 Fiat Mor & Sca 500 Sport (1949) - Ronald Brouwer & Jack Gosselink (NL). Met de koop van een Fiat 500 C “Topolino” chassis startte Davide Boccardi (Brescia) de bouw van dit unieke sportmodel met de intentie deel te nemen aan de Mille Miglia van 1949. Het chassis werd lichter gemaakt, met een geïnstalleerde Fiat 500 A motor met Siata kop en Weber carburateurs die voor meer pk’s zorgden dan normaal. Ook de verdere specificaties en ontwikkeling zijn interessant, maar voor hier te uitgebreid...

Drivers equipe #206 Giuseppe de Angelis & Vincenzo Marini marini (I) in hun Giaur 750 uit 1950...

#206 Giaur 750 uit (1950) - Giuseppe de Angelis & Vincenzo Marini marini (I)

#155 DB Citroën Spider (1945) - Jan Vleeming & Albertus G.A. Dekker (NL). Dit slanke chassis nam deel aan de Mille Miglia van 1950, met Simone René en B. de Marchio, zonder de race te finishen. Het is de vijfde sportwagen, gebouwd door D-B, acroniem ontleend aan de initialen van de twee oprichters, de ingenieur Charles Deutsch en de monteur René Bonnet.

20170518_124534-00887.jpg

20170518_124534-00887.jpg

#231 Ferrari 340 America Berlinetta Vignale (1951) - Marco Rollinger & Raymond Niesen (L)

#231 Ferrari 340 America Berlinetta Vignale (1951) - Marco Rollinger & Raymond Niesen (L) - Andere camera, ander licht...!

#231 Ferrari 340 America Berlinetta Vignale (1951) - Marco Rollinger & Raymond Niesen (L)

#202 Fiat 500 C Topolino (1950) - Francis Verspeelt & Annick Houtzaege (B)

#170 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1947) - Ton Ottevanger & T. Ottevanger-Littooy (NL)

#170 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1947) - Ton Ottevanger & T. Ottevanger-Littooy (NL) - Cockpit

20170518_125156-00772r.jpg

20170518_125156-00772r.jpg

#174 Fiat 100 S Berlinetta "Cobbone" (1948) - Johan Story & Mark Sels (B) 4 cylinders. - 1089ccm - 51pk bij 5200rpm - 155 km/uur

20170518_125545-00780.jpg

20170518_125545-00780.jpg

#168 Cisitalia 202 S MM Spider Nuvolari (1947) - Thierry Dehaeck & Michael Matthijs (B) Voorgrond nog net de neus van #174 (zie elders)...

20170518_125754-00785.jpg

20170518_125754-00785.jpg

#260 Porsche 356 1500 Super (1952) - Pieter & Chris de Boer (NL). Deze Porsche nam deel aan de Mille Miglia van 1952 en werd toen gereden door Elio Leis Dinga...

20170518_125841-00788.jpg

20170518_125841-00788.jpg

#196 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupé Touring (1949) - Roland & Jan de Boer (NL). V6 - 2443ccm - 110 pk bij 4800rpm. - 170 km/uur

20170518_131224-00811r.jpg

20170518_131224-00811r.jpg

#123 Fiat 508 S Ballila Coppa Oro (1935) - Deelnemers onbekend - onjuiste vermelding in catalogus en magazine (inserto Speciale)...

bottom of page