top of page
/ interclassics mecc - o.a. ferrari special - 1 -
Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 275 GTB/4 Alluminium (1967) Autosalon Parijs 1966 Pininfarina #9795 3285ccm V12 (#9795) - 300pk Gebouwd 330, waarvan 18 aluminium De 275 dant zijn naam aan de 4 bovenliggende nokkenassen. Dit exemplaar heeft aan veel officiële concoursen deelgenomen en slechts 5 eigenaren gehad. 81.000km op de teller. | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 330 GT (1965) Chassis: #7471 Motor: #7471 - Type 209 - 4ltr, 300pk Productie: 1080 De hier tentoongestelde 330GT werd geleverd aan een bekende dealer in San Francisco (Rezzaghi Motors) en besteld door de Amerikaanse filmster Lon Chaney, die o.a. rollen als weerwolf en Frankenstein speelde. Zij werd geproduceerd na het succes van 50 stuks 250 GTE's met 4 liter motor voor de Amerikaanse markt. | Deelnemer Ferrari Special - Louwman Museum Ferrari 500 Superfast (1964 Chassis: #6267 Motor: #6267 type 209 4ltr V12 - 300pk Autosalon Brussel 1960 & Genève 1961 Gebouwd 36 stuks (LWB) De Superfast wordt wel gezien als de meest krachtige, snelle en exclusieve Ferrari Grand Tourismo aller tijden. Met haar onmiskenbare vormgeving en kracht was zij twee keer zo duur als de "gewone" Ferrari. Prins bernhard ging voor deze superbolide in zijn lievelingskleur ! |
---|---|---|
Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari F40 (1991) Chassis: #89768 Motor F120 A 000 - 2936ccm V8 Twin Turbo - 478pk (324km/uur) Productie 1337 Dit is het laatste Ferrari model dat onder toezicht van Enzo Ferrari werd geproduceerd en werd gecreëerd om het 40-jarig bestaan van het merk te vieren. Enzo werd 90 jaar. De body van de F40 is van Kevlar, koolstofvezel en aluminium. De competizione werd ingezet bij de 24 uur van Le Mans en IMSA series. | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 365 GT4 BB (1973 Introductie: Prototype Autosalon Turijn 1971 en Genève 1973 Chassis: #17693 Motor #17693 - Type 260 4390ccm V12 Boxermotor - 380pk (302km/uur) Productie: 387 Met de 365 GT/4 BB schakelde Ferrari om in de richting van de moderne straat Berlinetta's met centraal geplaatste motor. Een technologisch hoog ontwikkelde reeks, die in de racerij als zijn sporen had verdient. In 1976 werd de inhoud verhoogd naar 4,9 liter. | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari Dino 246 GT Competitione (1972) Introductie: Dino 246 GT Autosalon Genève in 1969 Chassis: #02356 Motor: V6 2418ccm - 195pk (238km/uur) De hier tentoongestelde bijzondere Dino 246 GT is uitgevoerd in de N.A.R.T. (North American Racing Team) Le Mans Specificaties. |
Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider (1972) Introductie: Autosalon Frankfurt in 1969 Ontwerp: Pininfarina - Koetswerk: Scaglietti Chassis: 16549 Motor: #16549 type 251 - 3490ccm V12 met 352pk Productie: 122 Naast de 365 GTB/4 Coupe Daytona werd de exclsuieve en technisch hoogstaande 365 GTS/4 Spider uitgebracht, als opvolger van de zeldzame 275 GTS/4 Nart Spider. Dit gebeurde enkele maanden na de historische overname van Ferrari door Fiat. | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 365 GTB/4 Daytona Prototipo - #10287 De opvolger van de 275 GTB/4 is de 365 GTB/4. Een totaal andere Ferrari met een veel agressiever uiterlijk. De hier tentoongestelde Ferrari is het eerste prototype, met een op de 275 GTB lijkende neus. Er werden er nog twee gemaakt. Zie uitgebreide special op onze website: ... | Overige | Specials | Restauratie 365 GTB/4 Prototipo ! | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 250 GT Lusso Scaglietti - #4979 GT Dit moedel werd bijzonder enthousiast ontvangen tijdens de introductie in Parijs. Deze Ferrari heeft het onderstel met een korte wielbasis, dat veel gelijkenis vertoonde met dat van de beroemde 250 GTO. Uitegrust met de uniek klinkende V12 (250pk). |
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione (1960) Introductie: Autosalon Parijs 1959 Chassis: #1849 GT Motor: #1849 GT Type 168 - 2953cc V12, 280pk Van de SWB werden "slechts" 75 exemplaren gebouwd en Pininfarina trok alles uit de kast bij dit model. Gezien de beperkte racehistorie heeft deze auto geen schade gehad, maar toch veel prijzen gewonnen... op concoursen e.d... | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 250 GT Europa - @ 0421 GT |
Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 250 GT Pininfarina - #1001 GT | Deelnemer Ferrari Special - Ferrari Club Nederland Ferrari 166 Mille Miglia Berlinetta Competizione (1953) Pininfarina Chassis: #0346 M Motor: #0346 M - 2ltr V12 - 165pk Productie: 1 Speciaal gebouwde competitie Ferrari om deel te nemen aan diverse kampioenschappen in de 50'er jaren, in opdracht van c.q. voor Kurt Zeller. Meervoudig winnaar van Concours d'Elegance en Best of Show. Er werd slechts 1 exemplaar in deze uitvoering gebouwd en daarmee is deze auto werkelijk uniek ! | Alfa Romeo Tipo B P3 (1934) |
Jaguar C-Type Replica Roadster (1951) Jaguar 4.2 DOHC engine with triple weber 40 DCOE Carburetors Ceramic chrome side exhaust Beautiful colr scheme Very true to the original cars in looks and performance For reliable endless fun Recent import out of California (USA) | Diverse klassieke brandstofpompen van Gulf, Esso, Texaco, Total, Harley-Davidson, en Shell... Tussen de dame en de man met het blauwe hemd een krant-automaat van The Wall Street Journal...! | Fiat 125 Vignale Samantha Coupe (1969) |
Alfa Romeo 6C 2500 Sport "Freccia d'Oro" (1950) Deze Alfa Romeo maakte deel uit van een schitterende Nederlandse ^C collectie... | Iso Grifo IR8 #363 Dit is de eerste Iso Grifo, die werd geleverd met de Ford V8 351 Cleveland motor, gebouwd op 18 april 1972 in Varedo Italië. Daarna volgde nog slechts 23 stuk met de Ford V8 en 5-speed ZF versnellingsbak... | Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1964) Chassis: #5953 GT Compleet met certificaat van Ferrari Classiche, die de kleur erkent als origineel. Tevens wordt een rapport van de bekende Ferrarispecialist Marcel Massini meegeleverd.... |
Porsche 356 A Coupe (Carrera Panamericane) Chassis: 50634 Motor: 1600 ccm - 75pk - 160km/uur Deze auto maakt deel uit van de State of Art Klassieke Porsche Collectie. Winnaar in 1999 van de "Original Panam": dLa Carrera Panamericana in Mexico. Deze auto reed in 2012 wederom deze prestitieuze rally met Gijs van lennep en navigator Albert Westerman (eigenaar)... | Porsche 718 1500 RSK Spyder (1957) Frabrieksracer mei/1957 Chassis: 718004 Motor: 547 / 3 of 719/ P 902xx 1498ccm met 150 / 162pk Prestatie: 250km/uur Geracet in o.a. 1958 Le Mans, Bergmeisterschaft Freiburg, AVUS, Flugplatzrennen Innsbruck en Versuchsfahrten Nürburgring | Ford Mustang GT 350 (1965) Restaureerde Shelby Clone, gebaseerd op de Califirnische auto met 325pk... |
Veritas (1950) | Lancia Fulvia HF 1600 (1975) | Maserati Sebring 3700 GTi Series II (1962) De Maserati Sebring werd gelanceerd op de Autosalon van Geneve in 1962 en het jaar daarop op de Salon del Automobile in Turijn. Tussen 1962 en 1969 werden 446 auto's geproduceerd... |
Alfa Romeo Giulia 1300 Super (1972), van eerste eigenaar ! | Facel Vega FV 2 B Deze serie kreeg voor het eerst de panoramische voorruit. 5,4 L De Soto Hermi V8 motor (S-24) Handgeschakelde 4 versnellingsbak Gerestaureerd door mical Facel Holland | Facel Vega HK 500 (1960) De HK-500 is het meest bekende model van de Facel en volgens de schepper van het merk -Jean Daninos- tevens de beste auto die ze gemaakt hebben. 6,2 L Chrysler Wedge V8 motor Torqueflite 3 traps automaat 490 stuks geproduceerd |
Facel vega FV1 (1955) Dit is het eerste productiemodel van Facel. Hiervan zijn nog slechts 10 "levende" bekend. 4,7 L De Soto Hemi V8 motor (S-21) Winnaar van diverse prijzen, waaronder: 2001 Concours Paleis het Loo 2016 Concours Ludwigburg | Facel vega Facellia F2B Coupé (1961) In "opdracht" van President de Gaulle bouwde Facel Vega een "echte" Franse auto. Dat werd de 4 cylinder Facellia. De tweede serie -waartoe deze auto behoort- werd in vele opzichten verbeterd t.o.v. de eerste versie, maar bereikte niet voldoende productie-aantallen om winstgevend te zijn. Er werden 380 Coupés gebouwd... | De weg kwijtraken... kan bijna niet...! |
Een wijn stand... | Fiat 500 C Topolino (1955) | Bizzarrini GT Europa (1968) Slechts 23 gebouwd 1900ccm - 5-speed |
Ferrari 330 P4 Recreation of the 330 P4 Sport Prototype (1979) met 4,9 V12 - Ferrarimotor | Ferrari 330 P4 Recreation of the 330 P4 Sport Prototype (1979) met 4,9 V12 - Ferrarimotor | MG Coupé (1957) |
Bij de tijd... | Marcel mystery oil multi spray... | Ford, Fiat, Shell, MG, Volvo, Abarth, Jauar, Porsche, Lotus... om er een paar te noemen... |
Mercedes-Benz van Henk Vuik... wie kent hem niet ? | Benelli 900 Sei racer (1979) | Alfa Romeo Giulietta 1300 Sprint (1960) |
Benelli 900 Sei racer (1979) | Mercedes-Benz 220 (1920) In Nederland sinds 1968 en top gerestaureerd door een specialist. Een prachtig afgewerkte Mercedes 220A is het resultaat met de originele 2195ccm motor (V6 in lijn), met 80pk. 4 versnellingen handgeschakeld. |
bottom of page